Gå til innhold

8. juni 2011

Nå har det vært mange nok innlegg om prom og grad og alt det der. Driver med litt annet også! Så tenkte dere skulle få en liten oppdatering.

Skolen er nå snart over. Siste skoledag er 20.juni, men siste skoledag for meg er den 16.juni for dagen etter drar jeg med vertsfamilien ned til Kelowna for å besøke litt familie, så det blir nok koselig! Har hørt at det er veldig fint der, og bedre sommervær enn det vi har i Prince George. Det har egentlig ikke vært så alt for ille i det siste, har vært rundt 20 grader og over det. Men vi har også hatt veldig mye lyn & torden i det siste. Sist natt lå jeg våken i en time fordi de tordna så kraftig..

Denne helga som var var brannvesenet på skolen vår og sjekka at alt står bra til i tilfelle det skal begynne å brenne. Psykologilæreren min har dekorert hele rommet, fra gulv til tak, med masse bilder og noen gardiner som henger i taket og slikt. Dette likte ikke brannvesenet, så de ba han ta ned 20 % av alt det som hang på veggen. Noe som endte i at læreren tok ned ALT sammen, og han har ikke vært på skolen på to dager.. Ironisk nok så er han psykologi lærer.

Og her om dagen så var jeg på vei ut fra biblioteket. En jente gikk foran meg og åpnet døra (er en slik svingdør med vindu i helt øverst), men det hun ikke viste var at det var en liten gutt som sto rett utafor, men siden han var så lav kunne du ikke se han. Så hun smalt døra rett inn i han med et stort smell! Han gikk i bakken men reiste seg fort igjen og gik videre. Det værste var at du kunne allerede se at han hadde fått en stor kul i panna..
Samme dag hadde vi en vikar i biologi. En litt eldre dame. Kateteret er høyere enn selve rommet så du må gå opp et skritt. Dette så tydeligvis ikke henne så hun datt langflat på gulvet og ble liggende i flere sekunder (virket ganske lenge). Trodde nesten at hun hadde fått et stroke og var dø.. Flere i klassen reagerte kraftig og gikk over for å se hva som hadde skjedd, men før de kom så langt reiste hun seg opp. Virket litt fortumla da stakkars. Dette er noe av det mest spennende som har skjedd på skolen i det siste, så skjer ikke så veldig mye spennende her for tiden.

I family studies har vi drevet og snakket mye om svangerskap og babyer og alt det der. Forje tirsdag fikk vi alle utdelt en «sugar baby» som vi måtte ta vare på i en uke. De første dagene var det faktisk litt gøy, men etter hvert ble det bare en byrde for ungen var ganske tung og gå rundt og bære på. Family studies læreren hadde informert alle lærerne på skolen om at vi hadde dette prosjekte, så hvis du ikke hadde med deg babyen din til klassen begynte læreren med en gang å lure på hvor babyen din var hen. Vertsbror syns det var litt spennende også. Forje onsdag hadde vertsfar noen venner over på besøk for å se på hockey game, og mens vi gjorde oppvasken hadde vertsmor spurt en av vennene if han kunne passe på babyen min imens. Må faktisk si at jeg ble imponert – han hadde babyen min i armkroken, men når the Canucks (laget de holder med) skåret et mål kasta han babyen min opp i været av glede.. Not so impressed. Må da si at dette prosjektet klarer ikke helt å vise hvordan det er å ha en ekte unge, men en ting er sikkert, skal vente leeeenge med å skaffe meg en unge. Så lærer da noe i family studies, pappa!

Torsdag 26.mai var jeg å så på Hangover 2 med noen venner. Var dagen etter at den kom ut så det var stappfult! Fikk akkurat billetter slik at vi kunne se den, heldigvis. Var ikke like bra som den første filmen, men var absolutt verdt pengene.

Versbror tok av støttehjulene på sykkelen sin for ca to uker siden, men forje uke hoppa han på trampolina og klarte å brekke armen. Må vente i 3 uker for å se om det har blitt bedre, noe som betyr at han ikke kan sykle, hoppe på trampoina eller spille baseball.. Litt kjedelig for han nå som sommeren er her også, men det er slikt som skjer da. Han er forresten en big fan av Justin Bieber, så han så filmen her om dagen. I filmen viste de bilder av Justin Biber som spilte baseball. «Thats not fair!» sa Spencer, og det var nesten så han ikke ville se resten av filmen.                                                                                                 Før han brakk armen.

Sist helg overnatta jeg hos Brittany. Rundt kl 23 på kvelden satt vi og så på en film men fikk skikkelig lyst på sjokolade så vi løp over til Mr. G i pysjamasene våres. Fikk noen rare blikk fra noen yngre jenter som trodde de var veldig kule. På lørdagen var det egentlig meningen av vi skulle jobbe med et prosjekt vi har i social studies, men vi hadde begge glemt bøkene våres på skolen. Bestemte oss for å ta bussen, noe som tar ca 40 minutter (siden bussene ikke akkurat er direkte busser her.. ). Vi fikk i alle fall bøkene våres slik at vi kunne starte å jobbe! Tok bare litt lengre tid en det vi trodde. Mens vi satt og jobba fikk vi veldig lyst på is så løp over til Mr. G igjen og kjøpte en pakke med is.. Her i Canada har de ikke Nugatti (..bombe) og vertsfamilien min har ikke noe slags sjokoladepålegg.. Tok en tur innom Walmart her om dagen, og da jeg kom over en boks med Nutella var det en selvfølge at jeg måtte kjøpe med meg det, så nå har jeg endelig Nutella i huset!
Og vi har forresten et rådyr i hagen. Det var det som drev utenfor vinduet mitt om natta, og spiste plantene til vertsmor. Prøvde å skremme det vekk senere på dagen men det virket ikke redd for mennesker i det hele tatt.

                                                                                     Har forresten dekorert neglene mine:

Det er forresten utrolig mye mygg her! Vertsfaren min blir helt gal hver gang han ser en mygg og får ikke roa på seg før den er død. Var sammen med en venn etter skolen i går, og litt senere på dagen dømte han et fotball kamp. Var nesten som å være på Helgelandsmoen igjen. Mygg over alt. Trodde jeg skulle dæve. Begynte etter hvert å regne ganske kraftig så gikk og satte meg i bilen de siste 20 minuttene. Det var jo gøy.. Hehe.

Begynner å nærme seg hjemreise nå. Har begynte å finne ut hva jeg må sende hjem før jeg drar. Hm, rart å tenke på at det livet jeg har skaffet meg her nå er snart over, og er nå tilbake til det samme gamle hjemme i Norge. Litt vemodig selv om jeg gleder meg veldig til å komme hjem til å se venner og familie! Men har fått gode venner her som jeg har blitt knytta til, og en vertsfamilie som jeg er utrolig glad i.. så det kommer til å bli litt vanskelig. Forhåpetligvis er ikke dette siste gangen jeg er i Canada!

Veldig langt og ikke så viktig innhold i dette innlegget, men da kan dere se hva jeg har drevet med i det siste. Glemmer helt hva jeg har gjort også, spesielt siden den siste tiden her nå går utrolig fort! Nei nå må jeg komme meg til sengs, så unnskylder for skrivefeil, men skjønnhetssøvnen min er viktigere enn et par skrivefeil akkurat nå 🙂

One Comment leave one →
  1. 9. juni 2011 10:31 PM

    Hei på deg.!Ser du har det bra,men nå begynner nedtellingen for alvor.Tenk skoleåret snart er slutt,men det blir nok godt å komme hjem vel. Vi var en tur i Krokkleiva en tur i kveld,Gyda var på telttur med klassen,så vi fikk ikke prata med henne.Pappa snekerte og mamma kokte kaffe.I morgen reiser vi til Sandvold, Martine og ei venninde skal være med.Men det blir vist noe regn.Farfar har vært på sykehuset og tatt ut nyrestein, var der i 5 dager.Nå går det bedre , men er noe slapp enda.Får ta det litt med ro.
    Gleder oss til å treffe deg igjen. Klem fra Farmor Farfar hilser

Legg igjen en kommentar